måndag, april 14, 2008

In Sync..

På DN:s hot spot bredvid huvudnyheterna kan man med ojämna mellanrum se detta:



13 kommentarer:

Anonym sa...

Journalister, förläggare och layout-ansvariga har som bekant ingen känsla för vad som är passande i sådana här situationer. De stryker sina annonsörer medhårs för att få in tidningens pengar, oavsett dagens huvudnyhet.
Eller så kanske det var menat som ett försök till EXTREMT morbid humor från deras sida. Men inte ens den lägsta formen av bittra och misslyckade människor skulle väl komma på något sånt här?

OJ

Anonym sa...

Tror inte ens att de kopplar ihop reklamen med artikeln den hamnar vid, de har ingen öveersyn. Jag menar, hur stor är chansen/risken att man ska lyckas lägga upp en reklam för en tv-serie om en seriemördare vid en artikel om en seriemördare? Man tycker ju att någon borde reagerat.

Men det är ju kul att Dexter är tillbaka!

Anonym sa...

...sa AJ

Anonym sa...

Just det där annonsfältet är för länkade flashannonser som antagligen slumpar fram vilken film som ska börja när man klickar in sig på hemsidan.

Och som annonsör betalar man antagligen för att synas x antal gånger per nåt uträknat snittbesök. Eller nåt. Jag vet inte.

Men nu är hela annonsfältet borttaget iaf.

En osmaklig slump helt enkelt.

CK

Anonym sa...

Eller nej förresten det är den inte. It's back!

CK

Poncho sa...

"Journalister, förläggare och layout-ansvariga har som bekant ingen känsla för vad som är passande i sådana här situationer." Jag vet inte om jag ska ta det personligt eller inte... Men å andra sidan så tycker jag ju inte det är opassande. Det ena är nyheter, det andra är reklam.
Och förresten är det inte Dexter det är reklam för utan filmen Funny Games, en amerikansk remake på Hanekes film med samma namn från 97.

Anonym sa...

Ja ja Poncho, nu lyckades du göra mig besviken. Jag saknar ju Dexter...

Men du imponerar med din kunskap!

AJ

Anonym sa...

Att den här människan får betalt för att skriva sin smörja är helt ofattbart.

http://www.metro.se/se/article/2008/04/14/08/1655-57/index.xml

CK

Anonym sa...

Herregud... Det kanske finns en anledning till att hon jobbar just på Metro. De har ju en del andra krönikörer som också SUGER!

Lustigt att blaja om "alla föräldrars kollektiva sorg" och inte ens nämna det faktum att polisen kunnat gripa 42-åringen redan för ett år sedan för ett annat mord.
AJ

Anonym sa...

Efter att snabbt ha ögnat igenom denna fruktansvärda människas krönika är det, enligt mig, inget som helst tvivel om att Hillevi är en populistisk C-skribent som ser mammor som en ras och sig själv som dess ledare. Hon är inte värd tiden...
Till Poncho: Självklart var det inte personligt menat. Personliga påhopp på de trevliga människor som läser denna blogg ligger inte för mig. Jag tycker dock att den reklamen, placerad så nära just den artikeln var synnerligen makaber.

OJ

Poncho sa...

Nej, jag var väl inte helt allvarlig jag heller. Men visst är det roligt när folk tycker till lite på riktigt? Och den där krönikan var väl inte jättehemsk ändå om man tänker bort de sista 6-7 raderna... Hon har ju ett perspektiv som ingen annan av oss här har (tror jag...). Nämligen att verkligen själv vara mamma.

Anonym sa...

Det är en jävla smörja!

Och det är ju just att hon ALLTID sätter sig på mamma-pedistalen - "Jag är ju en Mamma - så mina åsikter är mer riktiga och äkta än alla andras. Det alla andra tycker, tycker de bara för att de inte har barn ännu. För då kommer deras åsikter att ändras. Tur att jag är här och kan berätta för alla hur det verkligen ligger till"

Alla blir inte såna. Min syster är ett lysande exempel. Hon är helt normal, trots två barn.

CK

Poncho sa...

Haha, ja det är bra. Jag läser i regel aldrig Metro för jag tycker hela tidningen är en jävla smörja så det ligger kanske något i det du säger.